luni, 24 noiembrie 2014

Sf Mucenic Mercurie (viata... minuni)


„Chiar fără voia ta ai spus adevărul, căci Domnul nostru Iisus Hristos, doctorul Cel adevărat al sufletelor şi al trupurilor, Acela m-a tămăduit pe mine, Care pe toţi vrăjitorii şi fermecătorii împreună cu cei ce se închină idolilor, legându-i cu legături nedezlegate, îi va da focului gheenei, pentru că n-au cunoscut pe adevăratul Dumnezeu, Ziditorul lor”. Împăratul a zis: „Iarăşi voi umple trupul tău cu răni şi voi vedea de te va vindeca Hristos pe care îl mărturiseşti”.

Sfântul a răspuns: „Cred Domnului meu Iisus Hristos, că nu mă vei birui cu toate muncile tale, oricâte vei aduce asupra mea. Căci nu mă tem de dânsele deloc, fiind întărit cu cuvintele Stăpânului meu, care a zis: ”Nu vă temeţi de cei ce ucid trupul, căci sufletul nu pot să-l ucidă”. Că după ucidere iarăşi mă va învia în ziua cea înfricoşată a dreptei Sale judecăţi. Atunci a poruncit împăratul să-1 muncească iarăşi cu foc şi cu bătăi.
Sfântul fiind bătut şi ars cu foc, ieşea bună mireasmă din trupul lui cel ars. Iar mucenicul răbda cu atâta vitejie, încât n-a strigat, n-a suspinat, nici n-a oftat, aşa că se mirau toţi de răbdarea lui. Apoi împăratul a zis către dânsul în batjocură: „Unde este acum doctorul tău, ca să vină aici să te tămăduiască? Căci ai zis că şi după moarte poate să te ridice”. Sfântul Mercurie a răspuns: „Fă ce voieşti, stăpânire ai peste trupul meu, iar peste suflet are Dumnezeu; căci chiar dacă-mi vei pierde trupul meu, însă sufletul va rămâne nestricat în veci”.
Deci împăratul a poruncit să-l spânzure cu capul în jos şi să-i lege o piatră mare de grumaz, ca fiind sugrumat de greutatea pietrei, să moară. Iar mucenicul fiind întărit cu darul lui Dumnezeu, a rămas multă vreme viu în acea muncă. Apoi, dezlegând piatra, a poruncit să-l bată cu bice, care aveau capetele ferecate cu aramă. Şi îndată a fost bătut fără cruţare, încât şi pământul s-a înroşit de sângele lui. Însă el, ca un diamant tare, răbda cu bărbăţie, zicând: „Îţi mulţumesc, Doamne, că m-ai învrednicit a pătimi pentru numele Tău!”.Citeste mai mult






Minuni ale Sf  Mercurie
...Şi deodată a văzut chipul Sfântului Mercurie, cel de lângă Prea Curata Născătoare de Dumnezeu, schimbându-se şi făcându-se nevăzut câtăva vreme. Atunci a înţeles Sfântul Vasile că Sfântul Mercurie a fost trimis de Prea Curata Maică a Domnului să se răzbune şi să piardă pe vrăjmaşul lui Dumnezeu, că Iulian Apostatul, de când s-a lepădat de credinţă, nu-l numea pe Mântuitorul altfel decât “Fiul Mariei” şi “Galileeanul”. Şi, într-adevăr, s-a dus Sfântul Mercurie, şi ajungând unde erau oştirile ziua în amiaza mare, s-a ridicat deasupra oştirilor lui Iulian Apostatul. Şi când a văzut Iulian că vine Sfântul Mercurie, strălucind ca soarele, a crezut că-i Hristos şi a strigat la generalii săi :„Veniţi degrabă aproape de mine, puneţi mâna pe săbii, apăraţi-mă!”. Dar aceia nu vedeau nimic. „Dar ce-i, împărate?!”. „Galileeanul, Galileeanul vine, mă omoară, mă urmăreşte în mijlocul taberei mele, nu mă lăsaţi!”. Şi pe când striga îngrozit, Sfântul Mercurie l-a însuliţat în gât, a ţâşnit sângele în sus şi abia a mai putut îngăima: „Ai învins, Galileene… ”

Apoi Sfântul Mercurie într-o clipă s-a întors în biserică. Şi când a venit, poporul a încremenit: chipul s-a aşezat la locul său, iar din suliţa sfântului picura sânge pe peretele bisericii!
Această minune văzând-o poporul, Sfântul Vasile a strigat: „Acum ridicaţi mâinile în sus şi strigaţi cu toţii: Doamne miluieşte! – că a făcut izbândă Hristos, Dumnezeul nostru, împotriva vrăjmaşului Bisericii şi al Său”. Împăratul a fost însuliţat într-o poiană, în mijlocul oştirii sale, şi până azi acea poiană se cheamă poiana Sfântului Mercurie, pentru că acolo a fost junghiat vrăjmaşul adevărului şi al lui Dumnezeu, Iulian Apostatul.
 citeste mai departe

52 de comentarii:

  1. Sa ie o minune mare de la tine bunicii, eu sotul parintii tot ce vrem dreptate adevar sfant justitie credinta curatenie morala trei voturi pixuri pungi loturi stentor, scoala si toate acatistele noastre 1900-vesnic GINA PUSA AURICA, GORE, LEANA, DINO,SISOIE, RETA, vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  2. Sa le dai la toti seria mea genetica de toporista doctor in Alternativa rus de nota 10, gruple toate B, O, A6,A3, A0, AH, AB, AB0,AB2,AB4.Si sovietici.vesnic 1980-vesnic[cibernetica mea marfuri parul saten vesnic].

    RăspundețiȘtergere
  3. Sa aiba BOG.CONSTA si TATIAN.CONSTA seria mea genetica 1980-vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  4. Sa aiba seria mea genetica Viii 1980-vesnic sa credem eu bunicii parintii sotul si eu vesnic de 10 in vii vesnic 1980-vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  5. Sa aiba I.C Frimu, viata faptele dar omofor sange serie genetica invataturi meserii inventii munca ale lui R.M 1980-veesnic, sa aiba tislaifarele noastre si faptele pe ce legionare monumentul eroilor JBV vesnic 1700-vesnic[ca mine sa fie si dansulvesnic si tata sotul si tatamare bunica si mama] vesnic, actul meu sa-l aiba si ei multiplicat da, vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  6. Sa aiba Marin Preda mintea mea R.M 1900-vesnic logica.

    RăspundețiȘtergere
  7. Sa lucram la stat tot neamul viu si mort sa stie tot de ce, minune de mine R.M sa fiim constienti sa avem documente vieneze toti pomenitii 1980-vesnic, bunicii parintii sotul si eu[sa stiim ce-am facut vesnic actul]..minune cerem sfinte Mercurie vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  8. Sa stie tot musulmanii de sora unchiul matusa sora bunicii si neamul bunicului sa avem credinta lor ei pe-a noastra sa ne dea act, sa-i inchida la Marcuta vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  9. Sa fiu transparenta decizional comunista sa fie pe ce m-am bazat sa fie voia mea vesnic[faptul suma comunicat oficial politie]tov.Gav ...vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  10. Sami puna banii sinecura cec impartita cu parintii tov .GAV de la invinuiti, act chitanta extras bancar 1980-vesnic[hg definitiv si irevocabil] vesnic.Sa fie colo la icoana vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  11. Sa aiba PSD-ALDE/PNTCD/PCRd/PNL inima si activele mele 1980-vesnic[sa fie ei acolo vesnic],jur pe JUDECATOR numai ce-i corect de 7-10 nota bene.

    RăspundețiȘtergere
  12. Sa aiba AUR arhiva mea gratuit 1980-vesnic[chimic, electronic].

    RăspundețiȘtergere
  13. Sa le dea sf Mercurie cu act multiplicat da, da Cultelor R.M Maica mc Trifona 7-10 nota bene bine sinecura cec 1980-vesnic [fulger, fulger, fulger] vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  14. Sa fiim inscrisi la meserie la tot cu act la LOJA MASONICA de MECANICI aici in sat, la legionari sfatul popular ,la CAEN, mafie 2, gratuit toti pomenitii eu sora parintii bunicii unchiul rudeniile ,1980-vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  15. Sa-mi iau Foaia de Zestre 1980-vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  16. Sa fie informatiile lui Goci in UAT si POPI de la D.V/BAID/MEH sa vada actele cu mine si parintii jur pe mar pom fructifer vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  17. Sa dea Jurnalul lui Maica mc Trifona de sf Gheorghe viziuni, sunete, 1980vesnic[unde ceasul data], lui PAV si CORN, vesnic[sa stie exact ce-a zis in Partid vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  18. Sa fie jurnalul cu viziunile faptic vii telepatic pristav Gavriil noaptea 1980-vesnic in 2 februarie sf Gheorghe Luminatia vesnic in Deal[ca mine].

    RăspundețiȘtergere
  19. Sa aiba parintii cu bunicii cu mine vot de blam semnatura mama, sa aiba politica mea vot de blam sa fiim marturi pe ce la vot de blam[sa uitam de bunicii tata vot de blam-sa stie ce vesnic].vina la icoana vot de blam toti pomenitii.Sindicat toti vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  20. Sa aiba jurnalul meu si actele multiplicate la Birou bis.musulmana 1980-vesnic[vorbele vesnic].

    RăspundețiȘtergere
  21. Sa fiu in TROITA, CINEMASCOP gratuit toti R.M Ghelasie Prisl, 1980-vesnic[lancia mea vesnic].Sa am Semnele mele vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  22. Sa fie tabla mea cu Aviz de Functionare doctor sarele cu canita grupe si rh sange, pret cost calculatie unde tip sarpe crucea rosie si alb galbena vesnic[adevarul] vesnic PNTCD vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  23. Sintem Conquiste[cuvinte] vesnic eu parintii sora unchiul bunicii[4] 1900-vesnic de 10 nota bene lumina bine.

    RăspundețiȘtergere
  24. Sint REPUBLICATA cu acte decizional 1980-vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  25. Sa fie ,, Cocosul,, meu streasina Sud-Est 1980-vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  26. Sa auda si sa vada, popa Tod, ce aude vede Mg,1980-vesnic, sa auda sa vada toti vesnic icoana mea[ungurii avanpost etern romana vesnic].

    RăspundețiȘtergere
  27. Sa aiba popa Gherg, cu Pristolnicul Clem .Dinu, viata sa fie si ei la fel de la Pristava Mg, 1980-vesnic, jur pe sange, vena mainii.Sa avem toti actul vesnic[tot soldatii etern].

    RăspundețiȘtergere
  28. Sa fie meseria mea in neam baba Goc 1980-etern 7-10 nota bene vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  29. Sa aiba neamurile judecata mea Goci vesnic 1980-etern.

    RăspundețiȘtergere
  30. Sa aiba Didactica cu invataturile de 7-10 nota bene,copiii si profesorii jur pe catedra, doamna Violeta 1980-vesnic[chimie si electronica].jur pe B.I-ul vesnic[fapte ca ale mele de stentor 7-10 nota bene, vesnic.Iconita vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  31. Sa aiba toti calea la viata adventista Cizic la tislaifare Procuratura[calculele mele aplicate la obiecte vesnic].1980-vesnic.semnat doamna Violeta.

    RăspundețiȘtergere
  32. Sa dea sfantul PRAILIA mea doamna Violeta numai, baietilor, barbatilor, batranilor, 1980-vesnic[sa atarne legea pe gatul meu 1980-vesnic].

    RăspundețiȘtergere
  33. Sa fie Sistemul , Carta, Zona, legea arhiva mea vie anale gratuit R.M la POL.FIN Valcea[sunete you tube , izomeri,cazurile] 1980-vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  34. Sa fie Povestiile si Basmele, lecturile, nuvelele, romanele, poeziile, antologiile, si geografia mea vesnic Coresi[unde vesnic].

    RăspundețiȘtergere
  35. Sa fie Biblia consimtamantul legea adresele for pretul felul politica hainele menta si actele ale ziaristilor valceni 1980-vesnic.gratuit vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  36. Sa aiba valcenii Biblia actele hainele si menta mea 1982-vesnic marturi VL1 sui you tube, sa-i vada colo la Fondul funciar pe zid cu mine cu tot martur de buna credinta vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  37. Sa aiba rudele Biblia si sa fie marturi de buna credinta cu mine la tot 1980-vesnic la Notar la Nic.,vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  38. Sa aiba Dreptii calugarii si Boanergh viata seria sangele darul omoforul si invataturile mele maica mc fecioare Trifona R, 1982-vesnic sa le aiba in palme vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  39. Sa fie Fabrica mea de festoane marfuri masuri pret cost calculatie sarpe culoare gust miros intendenta cardare in par 2 Deal R.M [cnp] cultul mortilor 1982-vesnic,s aiba ca mine si copilul Isus vesnic toata parohia...sa fie vie casieria festoane vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  40. Este Semn pe mine si parintii sotul de sfantul Mercurie cererile noastre vesnic,luam ce ne da si ce vrem 1900-etern si vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  41. Le dau sfantului Mercurie si eu si tata multiplicat iscalit 1900-vesnic toate Planificarile vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  42. Sa stiim de nota 10 eu cu parintii module strajerii, gramatica, informatica bisericii, antiefractie,regimul actelor speciale literatura comparata,antidandruff[ca aia ai nostrii sa stiim 1900-vesnic].Vrem acte cu acvila bicefala cercei rotunzi[Delean ] 1900-vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  43. Au dosarul meu si ale parintilor la tuberculoza aici sat gradat cu seria genetica in occipitalii lor cu inimile noastre in cord,cu sufletele noastre 1900-vesnic[tablourile clinice vesnic].

    RăspundețiȘtergere
  44. Sintem in sistemul si cu mantra pausal corect de 10 marturi factic eu cu parintii 1900-vesnic[acceptam glisarea vesnic].

    RăspundețiȘtergere
  45. Sint cu capul in triconc absida estica schit Coz...biserica veche, magazin metoc pun listele scolare,glisare,fisc, servici armata partid funciar obste medicale sanitare, veterinare si restul la ordinea zilei gazetarie olteana rusa la panouri sate corect de 10 1900-vesnic[jur pe sf Mihai vesnic].

    RăspundețiȘtergere
  46. Avem greutatile fixe corporale eu cu parintii eu si mama cu 10 kilograme mai putin si tata cu 5 kilograme mai putin fix vesnic sa tinem regulile stricte litie si posturile alimentare din an strict sa mancam disociat mancare cantina rusa sa avem masurile exacte imbracaminte incaltaminte croitorie accesorii[1900-vesnic][sa stiim].Ne juram pe lumanarile noastre cap vesnic.Sa avem greutatile standard haine si burta plata fundul mic si pulpe normale eu si parintii vesnic,solduri normale si trapez piept normal eu si parintii vesnic glezne normale la fel vesnic.Si par normal chip facial normal vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  47. Sa avem spatele drept fruntea sus ochii senini, brate normale si talpi rezistente genunchi normali, si pericarduri cum trebuie eu si parintii 1900-vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  48. Avem toate invataturile noi si vechii bransa si filiera sovietica nu renuntam vesnic la pare legalizate extrase Parchet litigii reclamatii proceduri substante complet si interogatorii la Parchet nu renuntam eu cu parintii vesnic sa ne dea sfantul vechimea in munca inapoi mama 15 ani tata 12 ani eu 7 ani, pe carnetele itm, 1900-vesnic[da vesnic].

    RăspundețiȘtergere
  49. Sintem pensionari fixi cu mandat handicap fiecare ambele permanente si nerevizuibile 2+5sjv neurologie diabet simplu cu celelalte ,gr 1 cu ind ins cu reprezent vechi ales cu rete permanente drepturi bani medicamente intregi sanatosi vesnic cu stampile rmfb toti ambele cu decrete iru pensionare legionari si legitimatii handicap cu carnete de pensionari carduri albe turism si tot ce am cerut legislativ toti trei implinite 1900-vesnic si ce mai este la fel vesnic toate puse pe sf noastra masa la cui in casa vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  50. avem stampila numar inregistrare Stat roman pe acte toate rudele vii si moarte de Sfat Ocolul silvic Popular 1900-vesnic[las poarta bisericii sf Altar deschisa vesnic tiganilor Amlas de Sud aici trei sate 1500-etern si vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  51. am construit ctitori biserica in sat aici trei sate Seca dos Corn,Carpn,Jibl...am adus tov .Sclipc[tapina] si domn comunist popa Ulic[vinul beci grof atat] 1500-vesnic au toti gratis muzeal toate afacerile noastre RAD/NIC/HER/TIUC/Radt/Sim/Tap/Stoic/Trinc.....1500-vesnic[sa vada planificarea ei cu capul lor linie continua 1900-vesnic].

    RăspundețiȘtergere
  52. sint toti vii si morti rude sot pomeniti ca mine la sf Mercurie[au sangele meu vesnic].

    RăspundețiȘtergere