marți, 11 aprilie 2017

Caine, unde este fratele tau?

Caine, unde este fratele tau?
Primul sange omenesc, generale, care a fost varsat pe pamant a fost sange de frate. Acest fapt e simbolic pentru toate faradelegile savarsite de om asupra omului pana la sfarsitul istoriei. Si ultimul sange omenesc, generale, care va fi varsat pe pamant va fi, din nou, sange de frate: fiindca ce altfel de sange ar putea fi?
Dar fratii dupa sange nu sint intotdeauna frati dupa duh. Cain si Abel aveau acelasi sange, dar nu si acelasi duh; erau frati dupa sange, dar nu frati dupa duh: fiindca in vreme ce duhul lui Abel era luminat de Dumnezeu, duhul lui Cain era intunecat de zavistie. S-a intristat Cain foarte, si s-a mahnit fata lui, adica i s-a intunecat si fata din pricina duhului intunecat. Si cand erau singuri in camp, s-a sculat Cain asupra fratelui sau Abel si l-a omorat pe el (Fac. 4, 5-8).
Vazut-a Atoatevazatorul Dumnezeu ce a facut Cain si l-a intrebat: Unde este Abel, fratele tau? Iar varsatorul de sange, ca fiecare varsator de sange de mai tarziu, s-a slujit de minciuna si a raspuns: Nu stiu: au doar pazitor sint eu fratelui meu?
Cu asta a inceput istoria neamului omenesc pe pamant, si anume cu o ucidere de frate. O ucidere de frate din zavistie! Aceeasi zavistie satanica ce a racit dragostea protoparintilor nostri fata de Facator a racit si dragostea primului lor fiu fata de fratele sau. Aceasta din urma faradelege a venit ca urmare a celei dintai, precum si ca pedeapsa pentru cea dintai – pedeapsa pentru Adam si Eva. Vazand pe fiul lor mai tanar si mai bun omorat, tatal si mama nu au avut cum sa nu simta boldul otravit al pacatului pe care il savarsisera fata de Dumnezeu in Rai. Insa acesta a fost doar inceputul, exemplar pentru intregul viitor al urmasilor lor. In ce consta caracterul exemplar al acestei faradelegi? In aceea ca pacatul omului fata de om apare ca urmare a pacatului omului fata de Dumnezeu. Sau, cu alte cuvinte – atunci cand vorbim despre razboi – ca razboiul omului impotriva omului apare ca urmare a razboiului omului impotriva lui Dumnezeu. Daca Atotmilostivul Facator al oamenilor nu ar fi potolit incendiul care a fost si este in continuare aprins de pacat, neamul omenesc ar fi fost nimicit chiar de la prima generatie istorica. Dar mila Facatorului mai intai a impiedicat razbunarea asupra ucigasului de frate Cain, iar apoi a dat mangaiere nefericitilor parinti prin cel de-al treilea fiu, Sit. Si a pus Domnul Dumnezeu semn lui Cain, ca oricine il va afla pe el sa nu-l omoare (Fac. 4,15). Si a tot trait Cain pe pamant, fugind din loc in loc si tremurand cu intregul trup. Iar mama lui Abel ecel omorat, cand l-a nascut pe Sit, a pus acest fapt pe seama milostivirii lui Dumnezeu, zicand: Dumnezeu mi-a dat alt fiu in locul lui Abel, pe care l-a omorat Cain (4, 25).

8 comentarii:

  1. a infaptuir Dumnezeu trampa de acte cu planul de cadastru si celelalte planuri la notar Pop eu parinti bunici[3] sot sora unchi [au documentele libere] 1900-vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  2. au oamenii informatiiie noastre corecte banca Ardeal eu parinti bunici[3] sot sora unchi, strabunici strastrabunici la Primarie gazeta 1700-vesnic corecte.

    RăspundețiȘtergere
  3. sint R.M cnp/iIDnp Johna Deera a Tehnologiei romanesti[sarpele din pamant identic organolepsisc muzeal arian cum am cerut de nota 10 corect[CAP agricol aici sat gratis 1900-vesnic].

    RăspundețiȘtergere
  4. sint Portarita Portic cu documentele mele,la Stil drept canonic Mislea infim ca pret redus, cu dovezi religie veche ca a mea boltara mitica selenara numai aia care i-am pomenit,1900-vesnic[sa auda vorbe in portic vesnic corecte].

    RăspundețiȘtergere
  5. am iscalit semnat Bucuresti capitala Tarii, eu parinti bunici[3] sot sora unchi, rude vii si moarte 1900-vesnic corect cerc cu juramant cerc[motivele clar scrise la CEC vesnic].

    RăspundețiȘtergere
  6. avem semnat iscalit ,,Stejarul din Mamvrii,, eu parinti sot bunici[3] strabunici strastrabunici unchi sora corect 1700-etern si vesnic cu carte de biserica tidula alba cerata vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  7. sint,,Mentor,,Plin indispensabil in ziarul ,, Helis,,corect de nota 10 arian cum am cerut organolepsie megiesa muzeala gratuit 1900-vesnic eu, etern.

    RăspundețiȘtergere
  8. Partidul AUR are afacerile noastre megiese identice multiplicate organolepsice de gena si rh cu western,au silozul nostru eu parinti bunici[3] sot sora unchi strabunici strastrabunici 1700-etern si vesnic[CEC dl Ronc fiecare] cele corecte de 1/13 nota 10 arian cum am cerut mamvriot vesnic.

    RăspundețiȘtergere